A jövő technológiai világát formálják
Mintegy 12 százalékkal nagyobb árbevételt ért el a Bosch technológiai konszern az idei első negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

 

Volkmar Denner a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának elnöke beszámolt arról is, hogy a kedvezőtlen gazdasági kilátásokat és a geopolitikai bizonytalanságokat figyelembe véve a Bosch három és öt százalék közötti árbevétel-növekedést tervez 2017-re. Elmondta: folytatódik a Bosch átalakulása, a meglévő üzleti tevékenységek fellendítése mellett a cég folyamatosan újabb üzleti területek feltárására törekszik. A cégcsoport több milliárd eurós nagyságrendű beruházásokat hajt végre a hálózatra kapcsolt járművekre és az elektromobilitásra való átállás technológiai feltételeinek megteremtése érdekében. A hálózatra kapcsolt berendezések (IoT) piacán a Bosch vezető beszállítóvá kíván válni és nagy üzleti lehetőségeket lát a digitális asszisztens szolgáltatások, a mesterséges intelligencia fejlesztésében is.

A konszern tavaly az előző évi 6,4 milliárd euróról 7 milliárd euróra növelte kutatásra és fejlesztésre (k+f) szánt kiadásait, arról azonban nem közölt pontosabb információt az igazgatótanács elnöke, hogy idén mekkora összeg jut k+f célokra. Volkmar Denner tájékoztatása szerint a belső égésű motorok fejlesztésébe fektetett milliárdokon felül minden évben megközelítőleg 400 millió eurót fordít elektromobilitási projektekre, akkumulátorkutatásra és -fejlesztésre. A vállalat már több mint 30 elektromobilitással kapcsolatos megbízást nyert el, 2016-ban pedig a világ legnagyobb elektromobilitási piacán, Kínában további 11-et.

 

 

Emlékeztetett továbbá a Bosch és a Daimler között a közelmúltban létrejött együttműködésre, amelynek keretében a vállalatok a városi utcákra szánt, teljesen automatizált és vezető nélküli járművek fejlesztésén dolgoznak, még az évtized vége előtt kifejlesztenek egy radarjeleken alapuló nagypontosságú digitális térképet, ami alapvető feltétele az automatizált vezetésnek. Vezetéstámogató rendszerekkel a Bosch több mint egymilliárd eurós árbevételt ért el 2016-ban és 3,5 milliárd euró értékben nyert el megrendeléseket. A konszern ezenfelül teszteket végez a megbízható, járművek közötti vezeték nélküli kommunikáció megoldásán is – fejtette ki az igazgatótanács elnöke.

Jelentős összegek fejlesztésre

Volkmar Denner szintén a jövő meghatározó trendjei közé sorolta az IoT piac növekedését, amelynek volumene meglátása szerint 2020-ra évi 35 százalékkal 250 milliárd dollárra nő majd. Mint mondta, a Bosch már 2016-ban 27 millió internetes kapcsolattal rendelkező terméket értékesített, 2020-ra pedig a vállalat minden új elektronikai terméke hálózatba kapcsolt lesz. Az igazgató tanács elnöke szerint

 


mindennek a kulcsa a mesterséges intelligencia, amely tíz év múlva szinte minden Bosch-termékben lesz, ezért a következő öt évben 300 millió eurót fektet be a cég saját mesterséges intelligencia központjába.


 

Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja a tavalyi teljesítményről szóló részletes adatokról szólva elmondta: a cégcsoport az egy évvel korábbihoz képest 3,6 százalékkal 73,1 milliárd euróra növelte értékesítési árbevételét, mindazonáltal 6,5 százalékkal kisebb, 4,3 milliárd euró kamat és adófizetés előtti (EBIT) üzemi eredményt ért el. A cég bevételarányos jövedelmezősége 6,5 százalékról 5,8 százalékra csökkent, szemben a középtávú tervekben kitűzött 8 százalékos céllal. A mérséklődést az igazgatótanács a tavaly befejeződött akvizícióval, a beruházások mértékével, illetve nem várt negatív eseményekkel, így például a károsanyag-kibocsátásokkal kapcsolatos kifizetésekkel indokolt.

A vállalat négy üzleti – a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika – szektorából a forgalom mintegy 60 százalékát adó mobilitási üzletág érte el a legnagyobb növekedést 2016-ban. Az árbevétel 5,5 százalékkal, árfolyamhatások nélkül 6,9 százalékkal 43,9 milliárd euróra emelkedett, a cég üzemi eredménye 6 százalék volt. A forgalom túlnyomó részét, 53 százalékát még mindig az európai értékesítés adta tavaly, mintegy 38,6 milliárd eurós árbevételt ért el a vállalat a régióban, azonban az ázsiai-csendes-óceáni térség forgalma bővült a legdinamikusabban, 8,3 százalékkal, 20,8 milliárd euróra.

Októbertől új vállalati struktúrában működik a Siemens
A Vision 2020+ vállalati stratégia fő célja, hogy az üzletágak nagyobb működési szabadságot kapjanak a Siemens márkanév alatt azzal, hogy jobban összpontosíthatnak saját piacaikra.
Miniatűr rezgésszenzorok
Az elektronikai alkalmazások területén gyakran van szükség egy olyan egyszerű felépítésű mozgáskapcsolóra, mely alkalmas magának az eszköznek rezgés hatására történő élesztésre.
Az adatvezérelt vállalati HR szemlélet
A HR stratégiai szerepének erősítése, a digitális transzformáció támogatása, a munkaerő hosszú távú megtartása, emberközpontú HR szemlélet - ezek ma a legfontosabb kérdések a magyarországi vállalatok emberi erőforrással foglalkozó szakemberei szerint.
IoT abroncsfigyelő a biztonságos közlekedésért
A Continental és a Vodafone alkalmazása az IoT technológia segítségével kapcsolja rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva a közlekedés biztonságát és a járművek hatékonyságát.
PET-hulladékok ipari felhasználása
Az ásványvizek, üdítők üres műanyag palackjait néhány éve szelektíven gyűjtjük, de keveset tudunk arról, hogy mi lesz ezekkel a flakonokkal.