Ablak a digitális világra
A Budapesti Vásárközpontban május 9-12. között megrendezett Mach-Tech szakkiállításon a legtöbb kiállító nem csupán eszközkínálatában, hanem standjának arculatában is hangsúlyozta elköteleződését a negyedik ipari forradalom és a digitális jövő iránt.

 

Az idei program középpontjában a digitalizáció valamint az ipar 4.0-hoz kapcsolódó megoldások bemutatása állt. A kiállítást felkereső közel 17 ezer érdeklődő szakember első kézből szerezhetett információt egyebek mellett a robotgyártók, az elektronikai vállalatok és különösen nagy számban a szerszámgépes cégek legújabb megoldásairól, a jövő technológiai irányairól, a gyártás és az informatika egyre szorosabb együttműködéséről.

Szinte minden standon az újdonságok között szerepeltek a különböző online megoldások: a prediktív karbantartást támogató applikációktól kezdve a bonyolult, webes termelésütemezési rendszerekig számos digitális megoldást próbálhattak ki a kiállítást felkereső látogatók. És persze e kínálathoz társult az egyre bővülő ipari-informatikai eszközök – tabletek, mérnöki feladatok ellátására is alkalmas laptopok, ipari környezetben használatos robusztus mobiltelefonok – széles választéka is.

Az olajos hordótól az ipar 4.0-ig

A legtöbb kiállító nem csupán eszközkínálatában, hanem standjának arculatában is hangsúlyozta elköteleződését a negyedik ipari forradalom és a digitális jövő iránt, lépten-nyomon interaktív eszközök, monitorok csábították a látogatókat egy-egy alkalmazás kipróbálására. De akadt olyan cég is, amely a hideg, kiszámított high-tech világtól eltérően a rozsdás, olajos, lepusztult üzemeket idéző standot épített.

– Az idei Mach-Tech szakkiállítás az ipar 4.0 tematikája köré épült, ezért – kissé formabontó módon – úgy gondoltuk, hogy egy idejét múlt gyárépületet megjelenítve tudjuk felhívni a figyelmet arra, hogy milyen hátrányt jelent egy cég életében, ha nem tart lépést a digitális átalakulással – mondta Bordás Áron, a graphIT Kft. marketing referense.

 

 

– A standon csupán egyetlen monitort – akár egy ablakot – használtunk: ezen keresztül betekintést kínáltunk a standunkat felkereső szakembereknek az előttük álló digitális világba. Megmutattuk, hogy a Siemens PLM hazai partnereként milyen megoldásokat tudunk adni ahhoz, hogy a vállalatok ne csupán technológiai folyamataikat, hanem üzleti döntéseiket is hatékonyan tudják menedzselni. Vagyis ezen a virtuális ablakon kitekintve láthatták az érdeklődők, hogy milyen az a digitális vállalkozás, amely a Siemens és a graphIT megoldásait alkalmazza. Az elmúlt napok érdeklődése alapján egyértelműen megállapíthatjuk, hogy “az üzenet átment”, a látogatók értékelték az újszerű megjelenést – hangsúlyozta a marketing szakember.

Válaszok az ipar 4.0 kihívásaira

– A különleges marketingkommunikációs felületen kívül több fontos termékbejelentés is a graphIT Kft-re irányította a figyelmet az elmúlt napokban – mondta Fehér Tamás, a cég értékesítési vezetője. – Természetesen hasonló támogatásra számíthatnak a Solid Edge felhasználók is. Rendelkezésükre áll egy 45 napos próbaverzió, és további ingyenes letöltési lehetőségeket is igénybe vehetnek. Készülünk egy “Tippek & trükkök” ötletgyűjteménnyel, rövid, az alkalmazást segítő videókkal, amelyek a graphIT YouTube csatornáján érhetők el – sorolta a Solid Edge felhasználók lehetőségeit Bordás Áron.

– Megjelent a Solid Edge legújabb, ST10-es verziója és az NX 11 is, így akik érvényes szoftverkövetéssel rendelkeznek, hamarosan már használhatják is az újdonságokat. Dolgozhatnak NX-ben például a digitális gyártáshoz, a szimulációhoz, a konvergens modellezéshez vagy a CAD-es tervezéshez kapcsolódó eszközökkel, és egy 30 napos próbaverzió erejéig tesztelhetik az NX CAM-es verzióját, gyakorlati példákon keresztül. Ez utóbbi kizárólag a graphIT-nál magyar nyelven is elérhető. Indítottunk a Facebook-on egy nyilvános támogatói oldalt is, itt rövid videók segítségével mutatjuk be az egyes megoldásokat és terméktámogatásra is lehetőséget biztosítunk. A termékújdonságok között kell megemlíteni egy új Siemens-brand, a Simcenter megalakulását. Ide csoportosították az NX végeselemes megoldásait, illetve egyéb, az elmúlt évek akvizíciója során a Siemens-hez került szimulációs és hibrid technológiai megoldásokat. Persze érdemes kivárni az őszi Perspektíva rendezvényünket, ahol részletesen is szólunk az új megoldásokról – hívta fel a figyelmet Fehér Tamás.

– Az újdonságok megjelenése persze alkalmat ad arra is, hogy számba vegyük az elért eredményeket, illetve meghatározzuk az előttünk álló feladatokat. Bevételeink alapján a tavalyi évünk az előzetes tervekhez képest is jól alakult, több új iparágba eljutottunk. Üzleti tevékenységünk meghatározó részét továbbra is az NX jelenti. Értékesítés szempontjából megmaradtak a tradicionális szegmensek: megmunkálás, szerszámtervezés stb. Tovább bővült az autóiparhoz kapcsolódó ügyfélkörünk, illetve egyre több az ipari k+f szegmensből, az új technológiák fejlesztésének területéről érkező felhasználó. Kiemelkedő szaktudással rendelkező szakembergárdánknak köszönhetően partnereink úgy tekintenek a graphIT Kft.-re, mint a szakterület meghatározó PLM-tudásbázisára – összegezte az eredményeket Fehér Tamás kereskedelmi vezető.

A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete elnöke.
Ipar 4.0 - hátrányban a kisvállalkozók
A digitalizáció és a negyedik ipari forradalom jelentette kihívásokkal a visegrádi országok mikro- és kisvállalkozásainak jelentős része nincs tisztában, a vállalkozók nem érzik azt, hogy foglalkozniuk kellene a kérdéssel.
Új módszerek ipari adatok feldolgozásához
A Project Scio ad hoc analitikákat biztosít és összetett elemzéseket végez azokból a strukturált és strukturálatlan adatokból, amelyeket gyakorlatilag a vállalatban rendelkezésre álló bármelyik forrásból le tud kérdezni.
Biztonságos erőművet ígér a Roszatom
Bizonyos munkákban, például az építő-szerelő bázis létesítése során vagy az energetikai gépgyártás terén a magyar beszállítói arány jelentősen meghaladhatja a 40 százalékot a Paks II. beruházás megvalósításában.
A legjobbak közé kerülhetnek
A vállalatok az egyre szorosabb verseny miatt igyekeznek rövidíteni a termékek piacra jutási folyamatát, miközben egyre fontosabb, hogy mindezt költséghatékony módon lehessen elérni. Ehhez nyújt hatékony támogatást például a végeselem-analízis.