Emberi arcot ölt a technológia
Az Ericcson szerint 2018-ban az okos eszközök hanggal és érintéssel történő irányítását átveszi a testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel való irányítás.

 

A svéd távközlési vállalat idén hetedik alkalommal kiadott, a legfontosabb fogyasztói trendeket bemutató éves jelentése szerint ezek a megoldások megkönnyítik a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb eszközök kezelését. Felmérésük szerint a hangutasításokat használók több mint fele úgy gondolja, hogy a technológiai eszközök rövidesen ugyanúgy megértik majd a testbeszédet, az arckifejezést és az intonációt, mintha emberek lennének. A válaszadók kétharmada szerint ez már három éven belül megvalósulhat.

A felmérés szerint az okos fülhallgatók használata állandósul, még alváskor is. A fogyasztók 63 százaléka szívesen használna olyan fülhallgatót, amely valós idejű szinkrontolmácsolásra képes. A válaszadók 52 százaléka egy családtag horkolását szeretné kiszűrni vele. Az Ericsson kutatása szerint a válaszadók 30 százaléka úgy véli, egyre nehezebb az ismeretek napra készen tartása az új technológiák miatt. Ugyanakkor az új technológiákkal azonnal új területek szakértőivé is válhatnak: 46 százalékuk szerint az internet lehetővé teszi a minden korábbinál gyorsabb tanulást és felejtést is.

A vállalat kutatásából kiderült az is, hogy a közösségi médiát egyre inkább kisajátítják a hagyományos hirdetők, miközben a fogyasztók fele úgy gondolja, a mesterséges intelligencia hasznos lehet a közösségi oldalakra felkerülő információk ellenőrzéséhez. Az ötödik legfontosabb trend, hogy a hirdetések túlságosan is tökéletessé válhatnak. A kiterjesztett és virtuális valóságban (AR/VR) a felhasználók több mint fele szerint a közeljövőben a hirdetések annyira realisztikusak lehetnek, hogy az élmény gyakorlatilag helyettesítheti a terméket.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője úgy véli, a közeljövőben a készülékeken már nem lesznek gombok vagy kapcsolók, és okostelefonon keresztül sem kell majd digitálisan irányítani őket. Azért is szükséges ez a változás, mert az embereknek nagyon nehéz lenne elsajátítaniuk minden egyes új kezelőfelület ismeretét, ahányszor egy új készülék csatlakozik a dolgok internete (IoT)hálózathoz. A jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 22 éves, globális kutatási tevékenységének eredményein, illetve 10 világváros internet-felhasználóinak körében, 2017 októberében végzett online felmérés eredményein alapszik.

A konfokális kromatikus mérőrendszerek új generációja
Az üvegiparban alkalmazott mérési feladatok gyakran óriási kihívást jelentenek a szenzorok számára. Az új konfokális kromatikus confocalDT 2421 és 2422 vezérlőkkel megbízható, nagy sebességű és nagy pontosságú távolság- és vastagságmérések végezhetők tükröződő és átlátszó tárgyak esetében is.
Hogyan érhetjük meg a 120 évet?
Van egy mondás, miszerint már az elején látszik, hogy kiből lesz a jó kereskedő. A 120. évforduló megünnepléséhez azonban nem elegendő egyszerűen jónak lenni.
Adatbányász céget vásárolt a PwC Magyarország
A PwC Magyarország több éves együttműködést követően felvásárolta a Data Solutions Kft.-t. A tíz éve működő magyar hátterű cég fő szolgáltatási területe a prediktív elemzések készítése, az adatbányászat, illetve adattárházak, adatpiacok létrehozása és elemzése.
EPLM Trends Digital 2018
Az Enterprise Group PLM üzletága 2018-ban is megrendezi EPLM Trends Digital 2018 CAD/CAM/CAE/PLM szakmai rendezvényét.
A hetediken Te magad is ott légy!
Immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Werth 3D koordináta-méréstechnikai szeminárium, amelyen a szakmai előadások mellett hagyományosan élő gépbemutatók is színesítik a programot.