Emberi arcot ölt a technológia
Az Ericcson szerint 2018-ban az okos eszközök hanggal és érintéssel történő irányítását átveszi a testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel való irányítás.

 

A svéd távközlési vállalat idén hetedik alkalommal kiadott, a legfontosabb fogyasztói trendeket bemutató éves jelentése szerint ezek a megoldások megkönnyítik a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb eszközök kezelését. Felmérésük szerint a hangutasításokat használók több mint fele úgy gondolja, hogy a technológiai eszközök rövidesen ugyanúgy megértik majd a testbeszédet, az arckifejezést és az intonációt, mintha emberek lennének. A válaszadók kétharmada szerint ez már három éven belül megvalósulhat.

A felmérés szerint az okos fülhallgatók használata állandósul, még alváskor is. A fogyasztók 63 százaléka szívesen használna olyan fülhallgatót, amely valós idejű szinkrontolmácsolásra képes. A válaszadók 52 százaléka egy családtag horkolását szeretné kiszűrni vele. Az Ericsson kutatása szerint a válaszadók 30 százaléka úgy véli, egyre nehezebb az ismeretek napra készen tartása az új technológiák miatt. Ugyanakkor az új technológiákkal azonnal új területek szakértőivé is válhatnak: 46 százalékuk szerint az internet lehetővé teszi a minden korábbinál gyorsabb tanulást és felejtést is.

A vállalat kutatásából kiderült az is, hogy a közösségi médiát egyre inkább kisajátítják a hagyományos hirdetők, miközben a fogyasztók fele úgy gondolja, a mesterséges intelligencia hasznos lehet a közösségi oldalakra felkerülő információk ellenőrzéséhez. Az ötödik legfontosabb trend, hogy a hirdetések túlságosan is tökéletessé válhatnak. A kiterjesztett és virtuális valóságban (AR/VR) a felhasználók több mint fele szerint a közeljövőben a hirdetések annyira realisztikusak lehetnek, hogy az élmény gyakorlatilag helyettesítheti a terméket.

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője úgy véli, a közeljövőben a készülékeken már nem lesznek gombok vagy kapcsolók, és okostelefonon keresztül sem kell majd digitálisan irányítani őket. Azért is szükséges ez a változás, mert az embereknek nagyon nehéz lenne elsajátítaniuk minden egyes új kezelőfelület ismeretét, ahányszor egy új készülék csatlakozik a dolgok internete (IoT)hálózathoz. A jelentés az Ericsson ConsumerLab több mint 22 éves, globális kutatási tevékenységének eredményein, illetve 10 világváros internet-felhasználóinak körében, 2017 októberében végzett online felmérés eredményein alapszik.

A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
kiugróan nagy jelentőséget tulajdonítanak az innovatív technológiáknak a magyarországi vállalkozások – derül ki a Microsoft kelet-közép-európai üzleti szereplőkre fókuszáló felméréséből. A hazai döntéshozók a saját szektorukban várható technológiai áttöréseket illetően is lényegesen derűlátóbbak térségbeli társaiknál.
Rugalmas, skálázható IT Factory koncepción dolgozik a Telekom
Az új üzleti alkalmazások fejlesztésének, gyors bevezetésének támogatására a Magyar Telekom nemrégiben egy ún. IT Factory koncepciót dolgozott ki.
A Bosch irányítása alá kerül Európa egyik legsikeresebb elektromos motor gyártója
Teljesen a Bosch ellenőrzése alá került Európa egyik legsikeresebb gyártója, az elektromos motorokat előállító EM-motive. Az EM-motive GmbH 2011-ben jött létre a Bosch és Daimler ötven-ötven százalékos vegyesvállalataként. Azóta mintegy 450 000 elektromos motort állított elő.
Kedvezményes kiállítói jelentkezés az AUTOMOTIVE kiállításra
2019. február 28-ig minden kiállító kedvezményesen foglalhatja le helyét az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításra!
Megérkezett az új easyE4
Az Eaton bemutatja nagy sikerű „easy” vezérlőrelé-sorozatának új generációját. Sokoldalúságának köszönhetően az easyE4 ideális megoldás minden olyan szakember számára, aki a lehető legkisebb erőfeszítéssel szeretné megoldani a vezérlési feladatokat.