Kínát is célba vette a Magnus Aircraft
Repülőgépgyárat épít Pécsen a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt., az 5,16 milliárd forintos beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a magyar kormány. A vállalat a beruházással legkevesebb 105 új munkahelyet hoz létre.

 

A repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készült kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas, valamint kifejlesztett egy olyan gépet is, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így jóval könnyebb, alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más gépeknek. A Magnus Aircraft Amerikában saját céget alapított, Kínában pedig a Tianshan Industrial Grouppal vegyesvállalatot hozott létre. Ez utóbbival kapcsolatban a cég menedzsmentje úgy gondolja, hogy a Magnus Aircraft termékeinek komoly piaca lesz Kínában a következő időszakban, ugyanis a kínai légügyi jogi változtatások miatt egyre nagyobb az igény a könnyű testű repülőgépekre és az azzal járó pilótaképzésre.

Boros László, a vállalat vezérigazgatója elmondta: a Pécs-Pogány repülőtér mellett szeptemberben megkezdik a beruházás megvalósítását, több mint 7500 négyzetméter alapterületű új gyártóbázist hoznak létre. A vezérigazgató hangsúlyozta azt is: megtartják a cég innovatív tevékenységeit, várakozásaik szerint a Siemens innovációjának eredményeképpen hamarosan megjelenhet a piacon a repülőgép elektromos változata is. Ez utóbbi különlegessége – az elektromos üzem mellett –, hogy hazai fejlesztésről van szó: hajtásáról a Siemens Zrt. Balázs Gergely György és Zeitler Balázs vezette kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a Magnus Aircraft Zrt. gyártja.

Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a kecskemét-matkópusztai repülőtérről. Az oktató és alap műrepülésre, valamint vészhelyzeti képzésre egyaránt alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és még inkább környezetbarát alternatívát jelent majd a nagy fogyasztású, hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest. Világviszonylatban ez az első olyan elektromos meghajtású repülőgép, ahol a géptest igazi könnyű műrepülő- (soft aerobatics) tulajdonsággal rendelkezik. Ez a vészhelyzeti tréning szempontjából lényeges, amit 2017-től a nagy légitársaságoknál dolgozó összes pilóta számára kötelezővé tesznek.

A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete elnöke.
Ipar 4.0 - hátrányban a kisvállalkozók
A digitalizáció és a negyedik ipari forradalom jelentette kihívásokkal a visegrádi országok mikro- és kisvállalkozásainak jelentős része nincs tisztában, a vállalkozók nem érzik azt, hogy foglalkozniuk kellene a kérdéssel.
Új módszerek ipari adatok feldolgozásához
A Project Scio ad hoc analitikákat biztosít és összetett elemzéseket végez azokból a strukturált és strukturálatlan adatokból, amelyeket gyakorlatilag a vállalatban rendelkezésre álló bármelyik forrásból le tud kérdezni.
Biztonságos erőművet ígér a Roszatom
Bizonyos munkákban, például az építő-szerelő bázis létesítése során vagy az energetikai gépgyártás terén a magyar beszállítói arány jelentősen meghaladhatja a 40 százalékot a Paks II. beruházás megvalósításában.
A legjobbak közé kerülhetnek
A vállalatok az egyre szorosabb verseny miatt igyekeznek rövidíteni a termékek piacra jutási folyamatát, miközben egyre fontosabb, hogy mindezt költséghatékony módon lehessen elérni. Ehhez nyújt hatékony támogatást például a végeselem-analízis.