Kínát is célba vette a Magnus Aircraft
Repülőgépgyárat épít Pécsen a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt., az 5,16 milliárd forintos beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a magyar kormány. A vállalat a beruházással legkevesebb 105 új munkahelyet hoz létre.

 

A repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készült kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas, valamint kifejlesztett egy olyan gépet is, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így jóval könnyebb, alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más gépeknek. A Magnus Aircraft Amerikában saját céget alapított, Kínában pedig a Tianshan Industrial Grouppal vegyesvállalatot hozott létre. Ez utóbbival kapcsolatban a cég menedzsmentje úgy gondolja, hogy a Magnus Aircraft termékeinek komoly piaca lesz Kínában a következő időszakban, ugyanis a kínai légügyi jogi változtatások miatt egyre nagyobb az igény a könnyű testű repülőgépekre és az azzal járó pilótaképzésre.

Boros László, a vállalat vezérigazgatója elmondta: a Pécs-Pogány repülőtér mellett szeptemberben megkezdik a beruházás megvalósítását, több mint 7500 négyzetméter alapterületű új gyártóbázist hoznak létre. A vezérigazgató hangsúlyozta azt is: megtartják a cég innovatív tevékenységeit, várakozásaik szerint a Siemens innovációjának eredményeképpen hamarosan megjelenhet a piacon a repülőgép elektromos változata is. Ez utóbbi különlegessége – az elektromos üzem mellett –, hogy hazai fejlesztésről van szó: hajtásáról a Siemens Zrt. Balázs Gergely György és Zeitler Balázs vezette kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a Magnus Aircraft Zrt. gyártja.

Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a kecskemét-matkópusztai repülőtérről. Az oktató és alap műrepülésre, valamint vészhelyzeti képzésre egyaránt alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és még inkább környezetbarát alternatívát jelent majd a nagy fogyasztású, hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest. Világviszonylatban ez az első olyan elektromos meghajtású repülőgép, ahol a géptest igazi könnyű műrepülő- (soft aerobatics) tulajdonsággal rendelkezik. Ez a vészhelyzeti tréning szempontjából lényeges, amit 2017-től a nagy légitársaságoknál dolgozó összes pilóta számára kötelezővé tesznek.

Átviteli rendszerek elemzése egy kattintással
Az energetikai iparág digitalizációja arra késztette a Siemenst, hogy 2018-tól digitális módon is elérhetővé tegye PSS E elektromos energiahálózat tervező és elemző szoftverét.
Innovatív megoldások a hétköznapokban
“Munkánknak köszönhetően lesz az innováció a hétköznapok része.” – mondja Németh András, amikor a feladatairól kérdezik. “Munkakörömet tekintve rendszer- és folyamatintegrátor vagyok az Audi Hungariánál Győrben.”
Négyezer magyar munkahelyet érint a GE döntése
A General Electric (GE) korábbi magyarországi elnöke, Jörg Bauer cége veszi meg a GE európai, közel-keleti, afrikai és törökországi (EMEAT) fényforrásüzletágát, valamint globális autólámpa-üzletágát. A cég Tungsram Csoport néven működik a jövőben.
Ipar 4.0-ról kezdőknek és haladóknak
Néhány évvel ezelőtt alig lehetett hallani az Ipar 4.0 koncepcióról, ma viszont már lépten-nyomon erről beszél szinte mindenki az iparban.
Gyors és egyedi algoritmusok a termelésütemezésben
Lehetetlen feladat a sok rendelés termelési tervbe illesztése a prioritások megtartása mellett?Sok a manuális módosítás és a monotonitás?