Közel 1,3 millió magyar a kivándorlás küszöbén
A munkahelyi közösséggel, a fejlődési lehetőséggel, a vezetőikkel, de leginkább a fizetésükkel elégedetlenek az itthoni munkavállalók, derült ki a Dreamjo.bs reprezentatív felmérésből.

 

A megkérdezettek 71 százaléka nyitott arra, hogy elhagyja jelenlegi cégét, és mintegy 1,3 millióan hajlandóak lennének külföldre menni egy jobb munkahelyért. Az állásközvetítő portál elhatározta, hogy a Szerethető Munkahely Díj keretében bebizonyítja: vannak olyan munkahelyek Magyarországon, amelyekért érdemes itthon maradni, és amelyek tudják mindazt, amit külföldi vetélytársaik. Az aktív lakosság 71 százaléka nyitott egy új állásra, közülük pedig közel 1,3 millióan szívesen költöznének külföldre, ha ott lehetőségük lenne jobb munkahelyen dolgozni. A DreamJo.bs megbízásából készített reprezentatív kutatásból kiderült, elsősorban a 18-29 éves, városban élő férfiak gondolkodnak azon, hogy egy jobb állás reményében elhagyják Magyarországot. Az elégedetlenek elsősorban a fizetésüket keveslik (74%), vagy nem jönnek ki a vezetőjükkel (47%). Sokaknak nem okoz büszkeséget a munkája (38%), vagy hiányolják a megfelelő munkakörülményeket, illetve a fejlődési- és karrierlehetőséget (36, 35, 35%).

Sokat javíthatnának a helyzeten a hazai cégek

Nem kizárólag a hazai vállalatokon múlik a kivándorlási kedv alakulása, de a szerepük elvitathatatlan. A DreamJo.bs által szervezett kerekasztal-beszélgetésen a felsőoktatásból, vállalati és civil szférából érkezett szakemberek összegyűjtötték, hogy mik a legfontosabb lépések afelé, hogy egy hazai munkavállaló számára reális alternatíva lehessen magyar cégnél dolgozni. A multinacionális cégek nagyobb erőforrásaik miatt könnyebb helyzetben vannak, de némi erőfeszítéssel bármelyik kisebb hazai vállalkozás tehet azért, hogy álommunkahely legyen. A szakértők szerint az első lépések között kell szerepelnie a támogató munkahelyi környezet és kultúra kiépítésének, a megfelelő vezetői hozzáállás kialakításának. Mint mondták, csak a vezetőkön múlik, hogy mit várnak az alkalmazottaiktól, és hogyan kommunikálják azt. Az ő felelősségük építő kihívásokat és fejlődési lehetőségeket biztosítani a kollégáiknak.

„Itt az ideje megmutatni: Magyarországon is vannak olyan munkahelyek, amikben lehet hinni, amik fejlődnek, és ahol egyszerűen jó dolgozni” – mondta Németh Anna, a DreamJo.bs társalapítója. A cégnél elhatározták, hogy a szakértői beszélgetésben felmerült szempontok szerint összegyűjtik, majd bemutatják az igazán szerethető hazai cégeket. A legjobb vállalkozásokat pedig díjazni is fogják. „Célunk, hogy év végéig megtaláljuk és bemutassuk Magyarország legszerethetőbb munkahelyeit. Azokat a cégeket, amelyekért érdemes lehet itthon maradni” – tette hozzá Németh Anna. A DreamJo.bs Szerethető Munkahely díjára 2017. szeptember 7-étől a szerethetomunkahelyek.hu oldalon keresztül nevezhet minden olyan, legfeljebb 250 főt foglalkoztató hazai cég, ahol a vezetők és munkavállalók egyaránt úgy érzik: az ő cégükhöz jó bemenni dolgozni.

A belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete elnöke.
Ipar 4.0 - hátrányban a kisvállalkozók
A digitalizáció és a negyedik ipari forradalom jelentette kihívásokkal a visegrádi országok mikro- és kisvállalkozásainak jelentős része nincs tisztában, a vállalkozók nem érzik azt, hogy foglalkozniuk kellene a kérdéssel.
Új módszerek ipari adatok feldolgozásához
A Project Scio ad hoc analitikákat biztosít és összetett elemzéseket végez azokból a strukturált és strukturálatlan adatokból, amelyeket gyakorlatilag a vállalatban rendelkezésre álló bármelyik forrásból le tud kérdezni.
Biztonságos erőművet ígér a Roszatom
Bizonyos munkákban, például az építő-szerelő bázis létesítése során vagy az energetikai gépgyártás terén a magyar beszállítói arány jelentősen meghaladhatja a 40 százalékot a Paks II. beruházás megvalósításában.
A legjobbak közé kerülhetnek
A vállalatok az egyre szorosabb verseny miatt igyekeznek rövidíteni a termékek piacra jutási folyamatát, miközben egyre fontosabb, hogy mindezt költséghatékony módon lehessen elérni. Ehhez nyújt hatékony támogatást például a végeselem-analízis.