Kulcsszerepben a fejlesztés
Több, mint 13 500 munkavállalójával 1304 milliárd forintra növelte magyarországi éves árbevételét 2017-ben a Bosch-csoport. A 13 százalékos növekedés mellett ezer új munkahelyet is létrehoztak - hangzott el a vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján.

 

Daniel Korioth, a magyarországi Bosch csoport vezetője évértékelőjében az üzleti eredmények mellett kiemelte, hogy a Bosch-csoport Magyarországon 2017-ben, négy telephelyen minden eddiginél többet, összesen 55 milliárd forintot fordított kutatás-fejlesztésre. A miskolci kéziszerszámgyárban az innovációs tevékenység a kerti- és a barkácseszközök mellett az ipari szerszámok fejlesztését is magában foglalja és a termékötlettől a koncepciós fázison át a gyártásfejlesztésen keresztül egészen a termék piaci bevezetéséig terjed.

A Bosch magyarországi autóipari mérnökei az automatizált vezetésre és az elektromos mobilitásra összpontosítva a jövő mobilitásán dolgoznak. Egerben az automatizált vezetés egyik alapját adó elektromos kormányrendszerek fejlesztésével foglalkoznak. A miskolci autóipari vállalat két, az elektromobilitás fejlesztését célzó, konzorciumi együttműködésben megvalósuló projektet is bejelentett 2017-ben. A Bosch Budapesti Fejlesztési Központ új generációs fejlesztési projektjei megvalósítására jelenlegi területe mellett 60 ezer négyzetméteres telken bővíti a budapesti campust.

 

Daniel Korioth: Ez az év is ígéretes lesz számunkra, számos korábban elkezdett beruházás és fejlesztés átadásra kerül

 

Az új rész építése 2018 második félévében kezdődik, a tervezett átadása 2021-ben lesz és elsősorban az automatizált vezetésen dolgozó fejlesztési osztályok költöznek az új komplexumba. „A Bosch folyamatosan arra törekszik, hogy innovatív fejlesztései által közelebb hozza a jövő technológiáit” – nyilatkozta a cégcsoport vezetője. „Ehhez infrastrukturális kapacitásaink állandó bővítésére, valamint a Bosch kompetens munkavállalói számának további növelésére van szükség” – tette hozzá Korioth.

Jelentős növekedés a gyártásban

A cégcsoport gyártási kapacitása továbbra is dinamikus fejlődésben van. Az Egerben és Makláron működő Robert Bosch Automotive Steering Kft. 2017-ben a jövő mobilitásában úttörő szerepet játszó elektromos kormányműből a kétmilliomodikat is legyártotta. A hatvani autóipari beszállítónál, a Robert Bosch Elektronika Kft.-nél nemcsak a legnagyobb volumenű a radargyártás világszerte – többek között olyan radarok készülnek itt, melyek a jövő mobilitási törekvéseit szolgálják – de a vállalat a Bosch csoport legnagyobb motorvezérlő-egység szállítója is a világon.

A hagyományosnak számító üzleti területek mellett, mint például a műszerfalak gyártása, az elektromobilitáshoz és az automatizált vezetéshez állítanak elő csúcstechnológiás termékeket, például közép-hatósugarú radarokat és szenzorokat vagy hibrid áramátalakítókat, feszültségszabályozókat. A miskolci autóipari gyárban dolgozó szakemberek által előállított termékek is hozzájárulnak a mobilitás jövőjének formálásához, de a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. nemcsak gépjárművekbe szállít elektromos meghajtáshoz nélkülözhetetlen komponenseket.

Miskolcról történik a teljes eBike-rendszer – mely magában foglalja a meghajtási egységen, a kijelzőn, az akkumulátoron túl a kábeleket és minden elektromos meghajtáshoz szükséges felszerelést – kiszállítása a világ minden pontjára. A Miskolcon gyártott eBike-rendszereket világszerte már 70 kerékpármárkába építik be. A tavaly a gyártás 15. évfordulóját ünneplő miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. dinamikus fejlődése nem csupán a gyártási volumenben, hanem az elvégzett tevékenységek skálájának bővülésében is nyomon követhető.

Az elektromos kéziszerszámokat fejlesztő és gyártó profiljához a múlt évben új működési egység csatlakozott, a többek között csomagolási tevékenységeket is végző Regionális Szolgáltató Központ. A miskolci kéziszerszámgyár eredményeiért idén a 10 milliárd forint feletti árbevétellel bíró cégek összetett versenyében az Év Gyára elismerést is megkapta. A miskolci vállalatot ezenfelül a Legjobb menedzsment folyamatok címmel, fejlesztési törekvéseit pedig az Ipar 4.0 Szakmai Különdíjjal jutalmazták.

Új beruházások alapozzák meg a további növekedést

A beruházások területén a Bosch 58 milliárd forinttal zárta a 2017-es évet. Az esztendő egyik legjelentősebb projektje a Bosch hatvani regionális logisztikai központja, melyhez a létesítményt a vállalat a NIPÜF Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt.-től bérli. Az új létesítmény a Bosch közép-kelet-európai régiós logisztikai tevékenységeit kapcsolja hálózatba a legmodernebb Ipar 4.0 technológiák segítségével.

„A Bosch legújabb logisztikai központjára nemcsak magyar, hanem nemzetközi viszonylatban is példaértékű együttműködésként és beruházásként tekintünk. A hatvani központ kiemelten fontos mérföldkő a Bosch csoport különböző üzletágai között megvalósuló csapatmunkában és a cégünk közép-kelet-európai logisztikai tevékenységében egyaránt” – mondta Daniel Korioth.

A tudás mellé forrás is lesz jövőre
Minimális befektetéssel is jelentősen lehet növelni a hatékonyságot és a nyereséget, amire a legtöbb hazai kis- és középvállalkozásnak szüksége is lenne.
Okostelefonnal is vezérelhető a KUKA robot
A robomotion GmbH és a SOTEC GmbH olyan alkalmazást fejlesztett, amely rugalmassá teszi és leegyszerűsíti a robotvezérlést. Így a KUKA KR 3 Agilus robot okostelefonnal, felhőből vezérelhető.
Új megoldások a karosszériagyártásban
Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból óriási előrelépést jelent a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű alkalmazása.
Meteorológiai radarokat zavarhatnak vezeték nélküli eszközök
Egyre nagyobb gondokat okoz a meteorológiai állomások által használt frekvenciasávok tisztán tartása, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy valós időjárás-előrejelzéseket készítsen az Országos Meteorológiai Szolgálat.
Sportos teljesítményre tervezték az elektromos Jaguárt
Az elektromos járművek leginkább akkor tudják teljesítményüket igazán megmutatni, amikor hirtelen kell elindulniuk a közlekedési lámpáknál. Ez annak köszönhető, hogy álló helyzetből, azonnal képesek kifejteni a legtöbb nyomatékot.