Megszűnhetnek a közlekedési torlódások
A Bosch évek óta fejleszti koncepcióját, amely a hálózatba kapcsolt rendszerekre épül. A koncepció szerint az önvezető autók mellett az okosvárosok és a közösségi járműmegosztó szolgáltatások együtt teszik könnyebbé és biztonságosabbá a közlekedést.

 

A vállalat autóipari blogján olvasható írás szerint ez különösen azért fontos, mert más jellegű felmérések szerint 20 év múlva a Föld lakosságának jelentős része városokban él majd, ahol hatványozottan fontos az állandó torlódások megszüntetése. A nem is olyan távoli jövőben azonban fokozatosan csökkenhetnek a forgalmi dugók, majd akár meg is szűnhetnek. A megoldást pedig az intermodális közlekedés és az önvezető autók jelenthetik.

Ezeket a járműveket ugyanis úgy tervezik, hogy a mesterséges intelligenciával felvértezett központi vezérlő ne csak az autót vezesse, hanem a forgalmat és az útvonalhoz tartozó aktuális információkat is folyamatosan figyelje és emellett a többi járművel is kommunikáljon. Ezért, ha egyszer megvalósul az, hogy már csak önvezető járművek közlekednek, akkor nem lesznek dugók – legalábbis a most megszokott mércével mérve –, hiszen minden autó és egyéb jármű mindig az éppen legkedvezőbb útvonalon jár majd, betartva a szabályokat.

Persze önmagában ez még nem volna elég a torlódások megszüntetéséhez. Ezeknek a járműveknek a jelentős része várhatóan nem magántulajdonban lesz, hanem lényegében a közösségi közlekedés részeként használhatjuk őket, így kevesebb jármű is lesz az utakon. Ráadásul könnyen megvalósulhat az, hogy utunkat még a családi autóval kezdjük meg, de a belváros felé közeledve elektromos közösségi robogóra, vagy tömegközlekedésre váltunk.

A közlekedés újragondolása 2020-2030 című tanulmány szerzői, James Arbib és Tony Seba szerint ugyanis az önvezető járművek kihasználtsága tízszerese lesz a magántulajdonban lévő autókhoz képest. Emiatt sokkal olcsóbb lesz a használatuk – az említett tanulmány szerint akár tizedannyiba kerülhet az utazás összességében, mintha a saját gépkocsinkat használnánk.

Mindezek eredményeképpen pedig évről évre hetven százalékkal csökkenhet a rendszer elterjedését követően az újonnan gyártott járművek száma és drasztikusan csökkenni fog a parkolásra használt területek nagysága is. Önvezető autók mellett ugyanis egyszerűen nem éri majd meg autót venni és fenntartani – persze csak ott, ahol már teljesen kiépült a rendszer. Várhatóan azonban a nagyvárosok közvetlen környezetében ez lesz a jellemző.

A konfokális kromatikus mérőrendszerek új generációja
Az üvegiparban alkalmazott mérési feladatok gyakran óriási kihívást jelentenek a szenzorok számára. Az új konfokális kromatikus confocalDT 2421 és 2422 vezérlőkkel megbízható, nagy sebességű és nagy pontosságú távolság- és vastagságmérések végezhetők tükröződő és átlátszó tárgyak esetében is.
Hogyan érhetjük meg a 120 évet?
Van egy mondás, miszerint már az elején látszik, hogy kiből lesz a jó kereskedő. A 120. évforduló megünnepléséhez azonban nem elegendő egyszerűen jónak lenni.
Adatbányász céget vásárolt a PwC Magyarország
A PwC Magyarország több éves együttműködést követően felvásárolta a Data Solutions Kft.-t. A tíz éve működő magyar hátterű cég fő szolgáltatási területe a prediktív elemzések készítése, az adatbányászat, illetve adattárházak, adatpiacok létrehozása és elemzése.
EPLM Trends Digital 2018
Az Enterprise Group PLM üzletága 2018-ban is megrendezi EPLM Trends Digital 2018 CAD/CAM/CAE/PLM szakmai rendezvényét.
A hetediken Te magad is ott légy!
Immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Werth 3D koordináta-méréstechnikai szeminárium, amelyen a szakmai előadások mellett hagyományosan élő gépbemutatók is színesítik a programot.