Messze még a teljes értéklánc összekapcsolása
Az Oracle kutatása szerint a gyártók elsősorban belső folyamatokra koncentrálnak az ipar 4.0 projektek kapcsán, a beszállítókkal, ügyfelekkel összehangolt adatkapcsolatok még hátra vannak.

 

Európai és ázsiai iparvállalatok 700 üzleti vezetőjének bevonásával készült kutatás szerint a gyártóknak csak egyharmada használt még ipar 4.0 technológiát az adatállományok kinyerésére az értékláncból, és csupán 40 százalékuknak van nyílt adatforgalma a beszállítókkal és forgalmazókkal. A megkérdezett vállalatok kevesebb mint felénél állnak rendelkezésre integrált ügyféladatok a döntési folyamatok támogatásához, és csupán 45 százalékuknál vannak integrált beszállítói és forgalmazói adatok.

Noha a gyártók többsége már beruházott különféle ipar 4.0 programokba, üzleti modelljét csupán 17 százalékuk változtatta meg ennek eredményeként, és csak a gyártók negyede nyert nagyobb rálátást ügyfeleik vásárlói szokásaira, illetve termékei felhasználására.

A digitális átalakulás lényege

Emellett a gyártók alig több mint fele hasznosítja a rendelkezésére álló ügyféladatokat új termékek kidolgozásához és gyártásához. Az Oracle kutatása mindemellett biztató kezdeti eredményeket mutat azoknál a gyártóvállalatoknál, amelyek valamilyen digitális folyamatot alakítottak ki a szervezetükön belül: az adatokat integráló szervezetek 82 százalékának származott előnye ennek köszönhetően.

John Barcus, az Oracle Manufacturing Industries alelnöke szerint a gyártók élvezik már bizonyos előnyeit ipar 4.0 projekteknek, de még messze van az a pont, amikor ezek a beruházások valóban lényegi, iparágat megváltoztató hatásokat fognak kiváltani. A belső korlátok eltávolítása, folyamatok összekapcsolása jó kezdet, de a digitális átalakulást az fogja jelenteni, ha a teljes külső és belső értékláncot össze tudják kapcsolni, integrálva beszállítókat és disztribútorokat, valamint hasznosítva az ügyfelektől, sőt, szenzoroktól származó adatokat is.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az európai gyártók ipar 4.0-ból származó nyereségei egy szinten állnak a kínai gyártókéval, akiknek csupán 34 százaléka használt végfelhasználói, illetve vásárlói adatokat a döntéshozói folyamataiban – ami jóval kevesebb a globális átlag 43 százaléknál. Ugyanakkor 53 százalékuk állította, hogy ezen a területen szükséges fejlesztéseket bevezetniük – ezt globális szinten csak a vállalatok 43 százaléka állította.

A gyártók a jövőbeni ipar 4.0 bevezetésekkel kapcsolatban az ügyfélkezelési folyamatokat jelölték meg legfontosabbnak, amely területen 3 éven belül mindenképp változásokat kell eszközölniük. A válaszadók fele az adatállományok áthelyezésére koncentrál majd, 47 százalékuk pedig elismerte, hogy sokkal nyitottabb adatforgalmat kéne kialakítania a beszállítók és forgalmazókkal való együttműködésben.

A konfokális kromatikus mérőrendszerek új generációja
Az üvegiparban alkalmazott mérési feladatok gyakran óriási kihívást jelentenek a szenzorok számára. Az új konfokális kromatikus confocalDT 2421 és 2422 vezérlőkkel megbízható, nagy sebességű és nagy pontosságú távolság- és vastagságmérések végezhetők tükröződő és átlátszó tárgyak esetében is.
Hogyan érhetjük meg a 120 évet?
Van egy mondás, miszerint már az elején látszik, hogy kiből lesz a jó kereskedő. A 120. évforduló megünnepléséhez azonban nem elegendő egyszerűen jónak lenni.
Adatbányász céget vásárolt a PwC Magyarország
A PwC Magyarország több éves együttműködést követően felvásárolta a Data Solutions Kft.-t. A tíz éve működő magyar hátterű cég fő szolgáltatási területe a prediktív elemzések készítése, az adatbányászat, illetve adattárházak, adatpiacok létrehozása és elemzése.
EPLM Trends Digital 2018
Az Enterprise Group PLM üzletága 2018-ban is megrendezi EPLM Trends Digital 2018 CAD/CAM/CAE/PLM szakmai rendezvényét.
A hetediken Te magad is ott légy!
Immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Werth 3D koordináta-méréstechnikai szeminárium, amelyen a szakmai előadások mellett hagyományosan élő gépbemutatók is színesítik a programot.