6. generációs cellatechnológia a jövő generációkért
A BMW 100%-ban zöldenergiás gyárakban készíti majd újrahasznosítható akkumulátorait.

 

Az elektromobilitásra való átállás során az autógyártóknak három kulcstényezőt kell figyelembe venniük: a vásárlói igények kielégítése, a gyártási költségek csökkentése, valamint a környezetvédelmi szempontok.

A BMW Group 14 év kutatással a háta mögött jutott el idén legújabb, 6. generációs akkumulátorcella-technológiájáig, amely többek között a teljesen új cellaformátumnak és cellakémiának köszönhetően az előzőhöz képest akár 30%-kal gyorsabb töltést és akár 30%-kal nagyobb hatótávot tesz lehetővé. Ez egy nagyon komoly előrelépés a belső égésű motorokkal szerelt autók praktikus előnyeinek ledolgozásában.

A gyártási költségek optimalizálásához integrált innovációs szemléletre van szükség. Ezért összpontosította a BMW Group még 2019-ben a müncheni Battery Cell Competence Centerbe az akkumulátorcellákkal kapcsolatos fejlesztéseit. Köszönhetően a kutatásra, a gyártástechnológiára és a beszerzésre specializálódott csapatok összehangolt munkájának, a Neue Klasse modellekbe megálmodott 6. generáció gyártási költsége akár a felére (!) is csökkenhet az előző konstrukcióhoz képest.

 

 

Végül a harmadik szempont a minél környezetkímélőbb termelés, amelynek két sarkalatos pontja a gyártáshoz szükséges áram forrása, illetve a felhasznált nyersanyagok.

Előbbire a BMW Group válasza hat újonnan épülő, egyenként akár 20 GWh maximális éves kapacitású akkumulátorcella-gyár, amelyek TELJES energiaigényét megújuló forrásokból biztosítják majd.

Ami a nyersanyagokat illeti, Kínában a vállalat mérnökei épp egy zárt alapanyag-körforgás véglegesítésén dolgoznak, amelynek köszönhetően a nagyfeszültségű akkumulátorokhoz használt nikkel, lítium és kobalt teljesen újrahasznosítható lesz. Mindemellett a BMW hatodik generációs technológiája lehetőséget biztosít arra is, hogy a katódoldalon a kritikus nyersanyagokat (kobalt, nikkelt) lítium-vas-foszfáttal (LFP) váltsák majd ki.

Amíg azonban a gyártáshoz szükség van a hagyományos hozzávalók kibányászásra, nagyon nem mindegy, hogy ez milyen körülmények között zajlik. A bajor világmárka évek óta aktív szerepet vállal a felelős nyersanyag-kitermelés szabványainak kidolgozására irányuló kezdeményezésekben, és partnereivel kötelezettséget vállal arra, hogy csak olyan hitelesített bányákból szerzi be a lítiumot és kobaltot, amelyek a környezetvédelmi és társadalmi normákkal összhangban működnek.

Fontos hozzátenni, hogy a frissen kitermelt fémek mellett a gyárakban jelentős arányban használnak fel másodlagos, újrahasznosított nyersanyagokat is. Mindezen vállalásoknak köszönhetően a 6. generációs akkumulátorcellák gyártásával járó károsanyag-kibocsátás akár 60%-kal is csökkenhet az előző technológiához képest.

Aki szívesen dolgozna a német világmárka csúcsmodern gyártási módszereivel az autózás zöld jövőjén, annak érdemes körülnéznie a BMW Debrecenben épülő üzemkomplexumának hivatalos karrieroldalán, ahol már technikusi és mérnöki pozíciókra is lehet jelentkezni.

 

Karrierlehetőségek a BMW Group debreceni gyárában!       ÉRDEKEL
Nem tudott pályára állni a NASA szoftvergazdálkodási programja
Az eset jól példázza, hogy mekkora jelentősége is van a proaktív szoftvererőforrás-gazdálkodásnak, ami optimalizálja a szervezetek informatikai költségeit, miközben jelentősen minimalizálja a szerződési feltételek megszegéséből eredő kockázatokat is.
Gyártástól a csomagolásig - minden egyetlen gyártósoron
Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a világ egyik vezető, ún. világítótorony minősítésű gyárává (Lighthouse Factory) választották.
Még több napelemes rendszer csatlakozhat a bővülő hálózathoz
Mintegy 74 milliárd forintos fejlesztéssel összesen 726 MW többletkapacitást hoz létre hálózatán az E.ON Hungária Csoport.
Elit informatikus-alapképzést indít a Széchenyi István Egyetem
A hallgatók a mesterséges intelligenciától egészen a digitális molekuláris orvosbiológiáig szerezhetnek korszerű ismereteket, valamint nemzetközileg is értékes diplomát.
Néhány éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből.