A BMW Group Steyr-i gyára készíti az első elektromos motorokat a Neue Klasse modellgeneráció tesztautóiba
Újabb mérföldkő a sorozatgyártás beindítása felé vezető úton. Az osztrák üzem elküldte Debrecenbe a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatodik nemzedékének első képviselőit.
Mindössze tíz hónappal azután, hogy a BMW Group Steyr-i gyárában megkezdődött a következő generációs elektromos motorokat előállító gyártósorok rendszerbe állítása, az első elektromos motorok is napvilágot láttak. Az osztrák üzem – mely egyébként bevétel és az export tekintetében is Ausztria egyik legnagyobb iparvállalatának számít – a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatodik nemzedékének első képviselőit a vállalatcsoport Magyarországon épülő, debreceni gyárába küldte, ahol az erőforrásokat a Neue Klasse modellgeneráció tesztautóiba építik be.
Gen6 előszériás elektromos motor Neue Klasse tesztjárművekhez. | Fotó: BMW Group
„Steyr-i gyárunk szeptember óta látja el a müncheni fejlesztőrészleget a hatodik generációs elektromos motorok első példányaival. Nemrégiben az elektromos motorok közvetlenül Debrecenbe történő leszállítását is megkezdtük, ahol az egységeket a Neue Klasse tesztautóiba építik be” – fogalmazott Klaus von Moltke, a BMW AG erőforrásgyártásért felelős alelnöke és a BMW Group Steyr-i gyárának igazgatója.A BMW Group Steyr-i gyárában három hónappal ezelőtt kezdődött meg az első következő generációs elektromos motorok gyártása.
Az újonnan épített villanymotor-összeszerelő csarnok a BMW Group steyri gyárában. | Fotó: BMW Group
„A következő hónapokban tovább folytatjuk az új elektromos motorok összetett gyártási folyamatának optimalizálását” – tette hozzá Helmut Hochsteiner, az üzem elektromos motorokat gyártó részlegének alelnöke. Az elektromos motorok Debrecenbe szállítása új mérföldkő a Neue Klasse modellgeneráció és az Ausztriában készülő elektromos motorok sorozatgyártásának beindítása felé vezető úton.
Szerző: BMW Group
2024.12.10.
A már meglévő MI-technológiák alkalmazása segítheti a sikeres energiaátmenetet A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne.
Együttműködési megállapodást kötött a Messer a Pécsi Tudományegyetemmel A Pécsi Tudományegyetem és a Messer hosszútávú, hidrogéntechnológiára vonatkozó együttműködési megállapodást kötött. A felek célja a hidrogén szakmérnöki oktatás és a hazai hidrogén infrastruktúra gyakorlati fejlesztése.
Új korszak kezdődik az energiahatékonyságban Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energiamegtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) általi előzetes ellenőrzését is.
Az e-járművek terjedésével speciális tűzvédelmi irányelvekre is figyelni kell A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret, és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt, 2026-ra pedig várhatóan ez ismét megduplázódik.
A toxikus vezető akár évekig „bujkálhat” egy vállalatnál Sokan ismerik, de kevesen beszélnek róla. A toxikus vezetők sok szervezetben jelen vannak, azonban keveset tudunk arról, hogy mi jellemzi ezt a vezetési stílust, hogyan ismerhetjük fel az intő jeleit, és mit tehetünk ellene.