Egy friss tanulmány szerint az e-áruszállító kerékpárokból és e-autókból álló vegyes elektromos flották jelentős költségeket takaríthatnak meg a városi logisztikai szolgáltatóknak a 100%-ban e-autó flotta üzemeltetéséhez képest. Egyúttal jelentősen hozzájárulhatnak a városok életminőségének javításához.
Az EU-ban az elektronikus kereskedelem évente 8 - 14%-kal növeli a szállítandó csomagok mennyiségét, amellyel párhuzamosan az európai országok folyamatosan törekszenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére. "A logisztikai szolgáltatóknak a növekvő csomagmennyiség mellett, szigorodó városi szabályozásokkal, valamint a költségmegtakarítás szükségességével is egyszerre kell szembenézniük egy alapvetően alacsony árrésű üzletágban. A jelen felmérésünk azt mutatja meg nekik, hogy az e-áruszállító kerékpárok nemcsak fenntartható megoldást jelentenek ezekre a kihívásokra, hanem versenyképesek is lehetnek a számukra. Már ma is, de még inkább 2030-ra." – jelentette ki Jennifer Dungs, az EIT InnoEnergy mobilitásért felelős globális vezetője.
Hozzátette, hogy az EIT InnoEnergy friss tanulmánya rámutat arra, hogy például az évi 2 milliárd darab csomagot szállító nagy logisztikai piaci szereplő esetében, amely 80%-ban e-cargo kerékpárokból és 20%-ban e-furgonokból álló vegyes flottát működtet (a 100%-ban e-furgonokból álló flottához képest), az éves költségmegtakarítás 2030-ra 554 millió eurót tehet ki és ezzel akár 80%-kal is csökkenhet az esetükben a kibocsátás mértéke. Valamint ez a vegyes működési modell a 100%-ban e-autós flottákhoz képest csökkenti a helyi hálózatokra nehezedő nyomást és városonként akár 850 háztartás éves energiaigényének megfelelő megtakarítást eredményezheti.
"A vegyes flottákban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a városoknak és a logisztikai szolgáltatóknak érdekükben áll együttműködni. Itt nagy lehetőség rejlik a köz- és magánszféra közötti partnerségek kialakításában az infrastruktúra tervezésének optimalizálása érdekében, biztosítva a fenntarthatóság, a helytakarékosság és a költségmegtakarítás teljes körű kihasználását.” – mondta zárszavában Jennifer Dungs. A teljes szakértői anyag, a Finding the Right Mix: The Hidden Costs, Complexities, and Benefits of Mixed Electric Fleets in Last-Mile-Logistics (A vegyes elektromos flották rejtett költségei, bonyolultsága és előnyei az utolsó mérföldes logisztikában) című tanulmány ingyenesen letölthető.
Az EIT InnoEnergy vegyes elektromos flották tanulmányáról
A tanulmány az európai piacokra vonatkozóan, egy vezető stratégiai tanácsadó cég adatainak és elemzési támogatásának felhasználásával, valamint több nagy futár-, expressz- és csomagkézbesítő szolgáltatótól (CEP), valamint az EIT InnoEnergy portfólióvállalataitól és partnereitől származó meglátásokkal és adatokkal kombinálva készült el. Ezen adatok és a kvantitatív modellezés segítségével a tanulmány számításai átfogó értékelést nyújtanak a vegyes kézbesítőflottákból származó költségekről, kibocsátásról, megtakarításokról közel 40 forgatókönyv alapján, amelyek különböző városi archetípusokat, költséghatásokat és a flotta járműösszetételt térképeztek fel.
Három különböző arányt vizsgáltak: egy alapeset (60% e-cargo kerékpár/40% e-furgon), egy optimalizált eset (80% e-cargo kerékpár/20% e-furgon) és egy konzervatív eset (30% e-cargo kerékpár/70% e-furgon). Ezeket három különböző archetipikus városszerkezetre hasonlítottuk össze: egy nagy, kiterjedt, nagy földrajzi kiterjedésű városra (mint például Berlin, Madrid, Róma vagy London); egy nagy, sűrűn lakott városra, kisebb földrajzi kiterjedéssel (mint például Párizs, Amszterdam, Barcelona, Stockholm vagy Bécs); és egy közepes méretű városra, ahol a kiterjedés és a sűrűség keveréke jellemző. A tanulmányban szereplő eredmények és következtetések az előbb említett inputokon, publikált forrásokon, szakértői interjúkon és a modellezés közös eredményein alapulnak.
| Forrás: EIT InnoEnergy | Nyitókép: Adobe Stock
Szerző: jövő Gyára
2024.03.21.
Épületmenedzsment 3D-s szkenneléssel Az AI-alapú okostelefonos szkenneléssel részletes térbeli rekonstrukciók készíthetőek az épületekről.
Mechanikai paradoxon a tervezés szolgálatában Az Altair SimSolid használata a Smartus Zrt. KFI csoportjának innovatív megoldásaihoz.
Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak A robotgazdaság exponenciális térnyerése és a technológiai fejlődés újabb lehetőséget jelent, de egyben kihívásokat is tartogat a vállalatok számára.
A BMW Group Steyr-i gyára készíti az első elektromos motorokat a Neue Klasse modellgeneráció tesztautóiba Újabb mérföldkő a sorozatgyártás beindítása felé vezető úton. Az osztrák üzem elküldte Debrecenbe a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatodik nemzedékének első képviselőit.
A hazai vállalkozások digitális fejlesztéseit támogatja az új hitelprogram December 5-től már igényelhető az európai uniós forrásból megvalósuló DIMOP Plusz hitelprogram két pályázata, amelyek a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatását célozzák.