Akár a pilótát is helyettesítheti az új automata rendszer
Az Airbus leányvállalata, az Airbus UpNext új, automata pilótatámogató technológiák tesztelését kezdte meg egy Airbus A350-1000-es repülőgépen.

 

A DragonFly nevet viselő tesztgépen olyan berendezéseket fejlesztenek, amelyek egyebek között akkor nyújtanak segítséget, ha az egyik pilóta szolgálatképtelenné válna. Emellett automata landolást tesznek lehetővé, illetve a földi gurulást és a repülési magasságon történő útvonalmódosítást is könnyebbé teszik. A tesztelők fő feladata, hogy megvizsgálják a repülés további automatizálásának lehetőségeit és helyénvalóságát. Az elsődleges cél ezekkel az új technológiákkal a repülés biztonságának növelése, és a repülőgép üzemeltetésének hatékonyabbá tétele.

A korábbi tesztek során a rendszerek alkalmasnak bizonyultak a repülés közbeni feladatok támogatására, és a pilóta szolgálatképtelenné válása esetén szükséges lépések elvégzésére. Képesek voltak emellett figyelembe venni a különböző légtereket, időjárási körülményeket, sőt a tesztrepülőgép új útvonalat is tudott tervezni, kommunikálva erről a légiforgalmi irányítással és a légitársaság üzemeltetési központjával.

A földi gurulás támogatását a Toulouse-Blagnac Nemzetközi Repülőtéren már valós körülmények között is tesztelték. A rendszer a repülőtér pontos térképe alapján hangjelzésekkel figyelmezteti a pilótákat a közelben lévő akadályokra, emellett a sebességvezérlésben, valamint a futópálya körüli manőverezésben is segítséget nyújt. Az Airbus UpNext mindezeken túl már elkezdte a felkészülést a következő generációs repüléstámogató megoldásokra, amelyek számítógépes látás alapú algoritmusok segítségével segítik a landolást és földi gurulást.

Isabelle Lacaze, az Airbus UpNext DragonFly demonstrátor-programjáért felelős vezetője elmondta: a tesztelésbe bevont rendszereket úgy fejlesztették ki, hogy a repülőgépek képesek legyenek „látni”, és a környezetüket felmérve biztonságosan, automatikusan repülni. A tesztekben a Cobham, a Collins Aerospace, a Honeywell, az Onera és a Thales szakemberei is részt vettek. A DragonFly programot részben a Francia Polgári Repülési Hatóság (DGAC) támogatja.

(Forrás: Airbus)

Francia cégek fogtak össze az európai ipar digitális átállásának erősítésére
A Data4Industry-X lehetővé teszi a cégek számára, hogy a különböző gyáraktól, szervezetektől, vagy akár más országokból érkező adatok hasznosításával új szolgáltatásokat fejlesszenek ki és működtessenek.
Hatékony energiagazdálkodási megoldás az ivóvíz- és szennyvízágazat üzemeinek
AZ ABB Ability Optimax energiagazdálkodási megoldásának segítségével az üzemeltetők csökkenteni tudják az energiafelhasználást a víz- és szennyvíztisztító telepeken.
A Ganz 4,6 milliárdot fordít forgógép üzletágának fejlesztésére
A Rotating Machine 2.0 nevű fejlesztési programnak köszönhetően elsősorban a gyártás során használt eszközöket és berendezéseket újítják fel, valamint a teljes gépállomány korszerűsítésére is sor kerül. A fejlesztések célja a gyár modern gyártóüzemmé alakítása.
Vállalati adatokon tanított generatív AI a jövő útja
A nyilvános adatokon tanított AI modellek esetében mára egyértelművé vált, hogy nemcsak segíteni képesek a vállalatokat, hanem használatuk számos kockázatot is jelenthet azokra nézve.
Meghívó – Future.Industry 2024
A Kontron Hungary tisztelettel meghívja Önt és érdeklődő munkatársait kiemelt partnere, az Altair „Future.Industry 2024” globális online rendezvényére. A világ egyik legnagyobb végeselemes szimulációs konferenciája 2024. március 6-7. között várja a szakembereket.