Három funkció egyetlen alkatrészbe integrálva
Az LG Electronics (LG) a világ legnagyobb autógyártói számára zártkörű bemutatót tartott a 2024-es CES kiállításon, ahol egy új, több területet átfogó, a fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS), az automatizált vezetési megoldásokat (AD) és a járműfedélzeti infokommunikációs (IVI) technológiákat integráló platformot mutatott be.

 

Az LG és a Magna 2023-ban indult együttműködésének célja, hogy a két cég technológiai tudására építve különleges felhasználói élmény jöhessen létre a járművek utasterében. A két vállalat sikeresen integrált egy több területet átfogó számítógépes sofőrtámogató rendszert egy egylapkás rendszerbe (System on Chip, SoC), amely rugalmas és költséghatékony megoldást jelent az autógyártók számára.

Ez az egyetlen elektronikus modul több autós infotainment-rendszert (in-vehicle infotainment, IVI), illetve az ADAS/AD tartományok integrációját egyszerre kezeli, miközben hatékonyan alkalmazza a különféle autóipari biztonsági integritási szintek (ASIL) szerinti követelményeket, kevesebb elektronikus vezérlőegységet használ és kevesebb helyet foglal.

Az új megoldás ideális a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való közelgő átálláshoz és az ahhoz szükséges elektronikus architektúra megteremtéséhez. A funkciók egyetlen modulba integrálása lehetővé teszi részletes adatok valós idejű megosztását az alapvetően különböző technológiai megoldások között.

 

 

Az LG platformja egy dedikált kezelőfelületen (Human-Machine Interface, HMI) vezérelhető és lenyűgöző, egészen új felhasználói élményt kínál a járművezetőknek és az utasoknak. Az intuitív vezérlés előnyeit a felhasználók a járművekbe épített digitális kijelzők, a szélvédőre vetített ún. head-up kijelzők (AR-HUD) és egyéb vizualizációs szoftverek használatakor élvezhetik. Az új platform ráadásul az autógyártók igényei szerint teljesen testre szabható, így bármely speciális integrált kommunikációs és infotainment-rendszerrel kompatibilis.

Előre láthatóan a 2027-es modellév járművei lesznek az elsők, amelyek már az LG új platformjával érkeznek. A két vállalat másik sikeres együttműködési projektje, az LG Magna e-Powertrain egyesíti a Magna elektromos hajtásrendszerek terén szerzett szakértelmét az LG e-motorok, inverterek és fedélzeti töltők alkatrészfejlesztésében szerzett tapasztalataival.

A 2021-ben bejelentett közös vállalkozás, amely magában foglalja a mérnöki, tervezési és gyártási tevékenységet, lehetővé teszi az LG és a Magna számára, hogy proaktívan reagáljon a piaci trendekre, és innovatív megoldásokat kínáljon az ügyfelek változó igényeinek kielégítésére.

 

| Forrás: LG Electronics

A már meglévő MI-technológiák alkalmazása segítheti a sikeres energiaátmenetet
A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne.
Együttműködési megállapodást kötött a Messer a Pécsi Tudományegyetemmel
A Pécsi Tudományegyetem és a Messer hosszútávú, hidrogéntechnológiára vonatkozó együttműködési megállapodást kötött. A felek célja a hidrogén szakmérnöki oktatás és a hazai hidrogén infrastruktúra gyakorlati fejlesztése.
Új korszak kezdődik az energiahatékonyságban
Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energiamegtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) általi előzetes ellenőrzését is.
Az e-járművek terjedésével speciális tűzvédelmi irányelvekre is figyelni kell
A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret, és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt, 2026-ra pedig várhatóan ez ismét megduplázódik.
A toxikus vezető akár évekig „bujkálhat” egy vállalatnál
Sokan ismerik, de kevesen beszélnek róla. A toxikus vezetők sok szervezetben jelen vannak, azonban keveset tudunk arról, hogy mi jellemzi ezt a vezetési stílust, hogyan ismerhetjük fel az intő jeleit, és mit tehetünk ellene.